Onderwerp

Marktonderzoek naar het groeipotentie en logistieke klantenwensen voor de vers- en diepvriesproducten voor een foodservice groothandel

{besps}cases/marktonderzoek{/besps}

 Vraagstelling

Na de aquisitie en tijdens de integratie van twee groothandelsbedrijven in levensmiddelen onstond de behoefte aan een nieuw logistiek concept voor de belevering van vers- en diepvriesproducten. Het nieuwe concept zou de nieuwe onderneming meer duidelijkheid moeten geven omtrent de inrichting van de logistieke infrastructuur, de bouw van het besturingsystemen alsmede de inrichting van de totale versketen.

Aanpak

In overleg is besloten om het versconcept te ontwikkelen vanuit de specifieke klantenwensen van de verschillende productmarktcombinaties. Hiervoor zijn klanteninterviews en deelstudies per productmarktcombinatie verricht. Daarnaast is een marktstudie verricht naar de potentie van het vers- en diepvriesmarkt in Nederland, aangevuld met een analyse van de (groei)strategie van de groothandel

Resultaten

De resultaten zijn verwerkt tot een programma van eisen en een verkoopplan. Op basis van het programma van eisen en het verkoopplan zijn de aanpassingen in de logistieke infrastructuur nader uitgewerkt en daarna geimplementeerd